Saturday 9 February 2013

BONGKAR! Sah, Lydia Ong Digugurkan Jadi ADUN dan EXCO

Wah! Ini cerita panas. Sah! Lydia Ong akan digugurkan dari senarai calon DAP untuk Pilihanraya ke 13. Apa cerita? Ada yang tak kena ke? Rupanya ada cerita disebalik cerita. Adeess..Guan Eng difahamkan marah sangat-sangat dengan Lydia Ong ni.

Kisah bermula dengan pembentangan Bajet Negeri Pulau Pinang. Sesi DUN Pulau Pinang yang lepas bagi meluluskan pembentangan Bajet 2013 Pulau Pinang. Tak  cukup korum la pulak! Lydia Ong bergegas balik tengok bapak dia sakit tenat di hospital pada masa yang sama. Lydia Ong nangis-nangis minta dilepaskan dan dikecualikan. Guan Eng memang jenis "Tokong" tak nak lepas le pulak. Guan Eng paksa tunggu untuk mengundi bagi meluluskan Bajet tersebut. Kesian kat Lydia. 

Tapi Lydia ni jenis keras kepala, pergi jugak ke hospital menjenguk bapanya yang dilaporkan kritikal sebelum Bajet tersebut diluluskan dan selepas kembali semula ke dewan.  Apa lagi, Guan Eng mengamuk sakan la. Dipendekkan cerita, Lydia Ong tak dapat la tengok bapak dia menghembuskan nafas yang terakhir. Nangis la mike..

Nak dijadikan cerita, pada sesi meluluskan Bajet tersebut, hanya ada 28 ADUN Pakatan Rakyat yang hadir kecuali ADUN Pulau Tikus. Bajet tersebut perlukan 27 undi untuk diluluskan. Mana tak mengelabah Guan Eng. Gua Eng pulak tak percayakan ADUN dari PKR, takut kena tikam dari belakang. Adeeh!

Guan Eng dikatakan menyimpan dendam kepada Lydia Ong. Menurut sumber, Guan Eng telah menceritakan kepada  semua orang yang Lydia Ong tidak mencapai prestasi dan KPI yang memuaskan. Maka Lydia Ong akan digugurkan dari calon dan digantikan oleh adiknya Lim Hui Ying dan seterusnya untuk menjawat jawatan EXCO. 

Keluarga Lydia Ong telah menyimpan rasa tidak puashati kepada tindakan Guan Eng tersebut dan menyimpan hasrat untuk tidak mengundi Guan Eng dan DAP di PRU 13 akan datang. Hah ! Padan muka Guan Eng! Lagi ramai akan tak undi DAP kali ini..

Nota: Ulasan adalah diolah dari sumber dalam Bahasa Inggeris

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...