Tuesday 19 February 2013

DAP Bina Rumah Nilai RM 1 Juta Di Pulau Pinang Untuk Halau Orang Melayu


Apabila bercakap mengenai Negeri Pulau Pinang, Guan Eng akan kata, negeri yang maju dan makmur dibawah pemerintahan DAP. Berbagai-bagai papan tanda dipasang disekitar Pulau Pinang menunjukkan Kerajaan DAP Pulau mentadbir negeri dengan berkesan. Begitu jugalah dengan promosi-promosi agenda DAP dalam Buletin Mutiara yang diedarkan percuma untuk warga Pulau Pinang.

Tanpa sedar, Kerajaan DAP Pulau Pinang yang gah dengan agenda tersebut cuba mengaburi mata rakyat Pulau Pinang dengan peningkatan harga hartanah yang melambung tinggi berlipat kali ganda. Kemampuan rakyat Pulau Pinang untuk membeli rumah adalah diluar jangkauan bagi yang berpendapatan rendah dan sederhana. Sebagai contoh, harga sebuah rumah teres setingkat sebelum 2008 adalah sekitar RM200,000 hingga RM300,000 sebuah berbanding sekarang dibawah Kerajaan DAP antara RM450,000 hingga RM650,000 sebuah. Fuh! Siapa yang mampu beli ni?

Rata-rata rakyat Pulau Pinang yang berpendapatan rendah dan sederhana adalah dikalangan orang Melayu dan India. Mana mungkin dayabeli deme ni ke atas harga yang tak masuk akal tersebut. Seperti contoh di Batu Maung, Bayan Lepas dan Balik Pulau dimana harga rumah hingga tak masuk akal mencecah jutaan ringgit. Contoh lain, seperti  di Air Itam nilai hartanah pada harga RM450,000 sebelum 2008 dan sekarang telah mencecah nilai RM1 Juta. Siapa yang membeli rumah-rumah ini? Apakah agenda DAP sebenarnya di Pulau Pinang? Fikir-fikirkan lah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...