Saturday 23 February 2013

Benarkah Teresa Kok Keturunan Cina Yahudi?


Mungkin ramai tidak tahu… Tidak menyangka dan tidak sedar bahawa Teresa Ayam ini merupakan keturunan Chinese-Jewish atau lebih dikenali sebagai Kaifeng Jews… Apakah Kaifeng Jews ini? Dari manakah asal-usul Kaifeng Jews ini?

Kaifeng Jews merupakan antara bangsa baru berasal dari keturunan Yahudi yang berasimilasi (kahwin campur) dengan bangsa lain di dunia… Kaifeng Jews merupakan hasil asimilasi bangsa Yahudi ini dengan bangsa cina di China… Selain Kaifeng Jews, ada keturunan Yahudi lain iaitu Black Jews, Mulatto Jews dan lain-lain.

Bangsa-bangsa baru berdarah Yahudi itu pula mewarisi sikap mereka yang mengejar keuntungan dunia dan sebagai musuh kepada Islam. Antara bangsa baru berdarah Yahudi di Asia yang mereka beri nama ialah bangsa Yahadut Mizrah. Mereka menamakan keturunan campuran mereka di salah sebuah wilayah di Asia sebagai Yahadut Mizrah.

Berkenaan dengan Teresa Ayam ni pulak… Laman web Nation Master ada menyebut bahawa Teresa Ayam ni merupakan keturunan Chinese-Jewish (Kaifeng Jews)… Maka tak hairanlah jika Pakatan Rakyat lebih banyak berkiblatkan Israel… Malah ketua mereka juga turut mendakwa untuk mempertahankan keselamatan kerajaan haram Israel… Kerajaan yang ditubuhkan dari hasil titisan darah rakyat Palestine…

Baca Lagi DISINI

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...