Tuesday 19 February 2013

GEMPAR! Chua Jui Meng Bergaduh Di Johor


Siapa tak kenal Pakatan Rakyat! Kaki fitnah dan kaki gaduh serta kaki cari pasal. Belum lagi dapat perintah Malaysia, dah bertelagah sesama sendiri. Ini adalah bukti parti-parti dalam Pakatan Rakyat tak sebulu dan menyimpan perasaan busuk membusuk hingga menikam kawan dari belakang.

Insiden terbaru, konflik antara DAP dan PKR di Johor terdedah. Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau bahawa Pengerusi PKR Johor, Chua Jui Meng sedang melancarkan kempen secara rahsia terhadap DAP di Johor. Maka menggelabah lah DAP bila konflik antara kalangan sendiri terdedah. Pengerusi DAP kebangsaan, Karpal Singh menyuarakan kebimbangannya tentang konflik antara DAP dan PKR di Johor yang kini mencetuskan perbalahan terbuka serta boleh menggugat persefahaman mengenai peruntukan kerusi dalam kalangan Pakatan Rakyat bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang.

Pakatan Rakyat hanya gabungan parti-parti yang longgar. Tak perna berdaftar sebagai sebuah parti seperti Barisan Nasional. Masing-masing dengan agenda tersendiri dan menyimpan perasaan benci membenci dalam diam. mana mungkin boleh memerintah negara jika masalah dalaman tak dapat diatasi. Fikir-fikirkan lah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...