Sunday 17 March 2013

PANAS! Hang Tuah Moden Beraksi, Patut Tengok!


Siapa yang tak kenal Hang Tuah. Sebut saja namanya, semua orang tahu dia adalah pahlawan melayu yang terbilang di Melaka. Kini nama pahlawan melayu itu bukan saja digunakan sebagai nama malah semangatnya juga seolah olah terserap secara langsung kedalam seorang peniaga melayu yang bernama Hang Tuah ini. Ceritanya boleh diikuti dalam Metro Ahad bertarikh 17 Mac hari ini.

Siapakah Hang Tuah moden ini?

Beliau adalah seorang ahli perniagaan yang berasal dari Ipoh Perak di DUN Sg Rapat, Gopeng. perniagaan yang dijalankan adalah di bidang elektikal dan mempunyai sebuah kilang bernama Zenn HRB Sdn Bhd di Pengkalan Pegoh, Ipoh.

Disamping sebagai ahli perniagaan beliau juga bergiat aktif dalam membantu masyarakat dengan menyertai beberapa NGO dan Persatuan.

Antara pembabitannya ialah:

-Presiden Persatuan Alumni Pelajar Islam St Michael Instituition
-Ketua Penerangan Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia Negeri Perak
-Ahli Majlis Tertinggi Gagasan Pendidikan Melayu Malaysia
-Setiausaha Agung Alumni Majlis Belia Malaysia
-Presiden Alumni Yayasan Pusat Belia Antarabangsa

Sumber

Apple says : 

Teman kenal sangat sejak Saudara Hang Tuah ini sejak beliau berkecimpung dalam politik dan aktivitis belia. Mantan Presiden Majlis Belia Negeri Perak dan EXCO Majlis Belia Malaysia begitu ramah dan mudah mesra denga sesiapa juga dan seorang pemimpin belia yang berkaliber dan pejuang seperti namanya Hang Tuah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...