Friday 15 March 2013

BREAKING NEWS 3.30 PM : Azzimudie Kiram dan Pengikut Melarikan Diri ke Tawi Tawi?


Adakah pemimpin bersenjata kumpulan pengganas Sulu Raja Muda Azzimudie Kiram dan 34 pengikutnya melarikan diri ke Tawi Tawi atau dia masih terperangkap dalam kawasan operasi Ops Daulat di Tg Labian?

Pihak berkuasa Laut Filipina telah mengesahkan bahawa 35 lelaki bersenjata, termasuk satu cedera dan seorang wanita, telah diambil ke dalam jagaan selepas mereka memasuki perairan Filipina dalam dua buah bot pada Rabu lalu.

Gabenor Tawi Tawi, Sadikul Sahari berkata semalam bahawa 35  lelaki bersenjata tersebut adalah dari kawasan pertempuran tetapi tidak dapat mengesahkan jika Azzimudie adalah di kalangan mereka.

"Saya tidak diberitahu ini oleh tentera laut," katanya kepada The Star melalui telefon dari Bongao, kira-kira kurang dari setengah jam perjalanan menaiki bot laju dari polis yang berterusan dan serangan tentera untuk mengusir saki-baki kumpulan pengganas di Kg Tanjung Batu, Kg Tanjung Labian dan Kg Sungai Bilis.

Pada taklimat Media di Felda Sahabat, Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata mereka telah bekerjasama dengan kerajaan Filipina untuk mengesahkan laporan itu.

Asiaone News

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...