Wednesday 13 March 2013

GELAS PECAH: Komander Musa Tak Mati, Sedang Minum Kopi Tongkat Ali! Kahkahkah!


Adeeh! Peperangan Minda! Supaya motivasi pengikut-pengikut bertahan. Agenda perang yang biasa. Rasanya kebanyakkan orang dah tau teknik ni. Tak payah nak tipu der! Teman rasa Komander Musa ni pemberi semangat pengikut-pengikut Sultan Sulu untuk berperang. Kalau dah mampus, moral dan motivasi pengikut-pengikut akan down dan mungkin akan menyerah diri atau cabut balik kampung..

Menurut laporan Bernama, keluarga Kiram menyanggah kenyataan pasukan keselamatan Malaysia yang mendakwa “Komander Haji Musa” yang juga bekas komander Moro National Liberation Front (MNLF) yang merupakan salah seorang pemimpin tertinggi militan Sulu terbunuh dalam Ops Daulat.

Jurucakap Sultan Sulu Abraham Idjirani memberitahu saluran media ABS-CBN News beliau telah bercakap dengan ketua kumpulan Agbimuddin Kiram yang mengesahkan Musa masih lagi hidup, bercanggah dengan laporan di sini.

“Beliau masih lagi hidup dan mereka telah berkumpul semula pada 1.00 pagi Rabu. Mereka minum kopi. Laporan berita Malaysia salah,” kata Idjirani menurut portal atas talian saluran tersebut.

Jurucakap tersebut turut didakwa mempertikaikan angka kematian anggota kumpulan itu dengan mengatakan hanya 23 orang terbunuh setakat ini.

Teman rasa Komander Musa tengah minum kopi dalam alam barzah la kot sebab dah mampus! Itu pun nak nafikan jugak ke? Sama la perangai rakan sekutu Sultan Sulu ni, Anwar yang asyik nak spin aje dan kaki penipu! Piirahhh!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...