Friday 30 November 2012

PANAS!SUARA KEADILAN DAN HARAKAH AKAN DISAMAN



Bior deme terkejut beruk pulak.  Suka bebeno nak fitnah ikut suka mak bapak dia je. Kumpulan Felda serta Felda Global Ventures Holdings (FGV) akan mengambil tindakan undang-undang ke atas akhbar pembangkang, Suara Keadilan dan Harakah kerana memfitnah Felda mempunyai hubungan urus niaga dengan Israel. Hah! Elok pun.  Saman je.  Syik nak bertahan dan jawab je, siapa pun tak larat jawab selalu.  Bior deme ghase.    Eloknye The Rocket kena sekali.  Suka bebenor le ngata oghang bukan-bukan.  Dah tak ada modal la tu...heeee

KUALA LUMPUR 30 Nov. - Kumpulan Felda serta Felda Global Ventures Holdings (FGV) akan mengambil tindakan undang-undang ke atas akhbar pembangkang, Suara Keadilan dan Harakah kerana memfitnah Felda mempunyai hubungan urus niaga dengan Israel.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan berkata, tindakan tersebut ekoran laporan berita muka hadapan Suara Keadilan bertajuk 'Najib Mesra Israel' pada 27 November 2012 dan laporan Harakah bertajuk 'Minyak Sawit Jual ke Israel' bagi edisi 26 hingga 29 November 2012.

Beliau memberitahu, kedua-dua akhbar itu telah memfitnah Felda apabila mendakwa syarikat Bunge Agribusiness Singapore Private Limited yang mempunyai urus niaga dengan Felda adalah sebuah syarikat Israel.

"Bunge Agribusiness Singapore Private Limited bukannya sebuah syarikat Israel, ia adalah anak syarikat Bunge Limited, sebuah syarikat senaraian awam di Amerika Syarikat, iaitu negara yang mana Malaysia sememangnya mempunyai hubungan diplomatik dan perdagangan," katanya pada sidang akhbar di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...