Wednesday 28 November 2012

BONGKAR! ANTI LYNAS ADALAH ANTI MELAYU


"Lu Balik Kampung Tanam Jagung Lar..." Gambar boleh menceritakan segala-galanya.  Teman ghase terkilan bila Kempen Anti Lynas ni dah menjadi bibit perkauman dan agenda seakan-akan 13 Mei 1969 berulang.  Kome mungkin perasan atau tidak, perkataan-perkataan yang digunakan seperti kat atas tu.  Apakah sebenornye yang deme nak kan!!!Lim Kit Siang pernah mengungkapkan perkataan yang hampir sama semasa pergolakan 13 Mei 1969.  Apa motifnya?

Projek Lynas di Gebeng ni bakal menawarkan peluang pekerjaan kepada lebih 2000 orang disamping merancakkan ekonomi setempat.   Lynas jugak telah mengambil 350 pekerja yang terdiri daripada 75 siswazah teknikal, 15 bukan teknikal dan 260 tenaga mahir dan separa mahir tidak termasuk 250 pekerja kontrak.  Ramai tu weh!!!  Kome cuba pikio golongan mana dan dari kaum mana yang memenuhi dan mengisi jawatan-jawatan tersebut!  Apa yang teman maklum, majoritinye adalah daripada Melayu.  Siapa pulak yang memenuhi ruang dan menjadi pengikut Kempen Anti Lynas ni!  majoritinya kaum Cina.  Maknanya Melayu jangan ambik apa-apa peluang pun waima sekupang pun sebab Cina tak suka Melayu dapat, tapi kalau kaum Cina tak apa, boleh buat apa saje waima benda-benda yang haram dan salah disegi undang-undang?  Jika kaum Cina diambil tindakan diatas kesalahan benda-benda haram tu, kerajaan akan dianggap kejam dan zalim.  Lepaih tu, suruh Nik Aziz buat sembahyang hajat dan  doakan BN KO.  Elok la tu, Melayu jugak jadi mangsa.

Teman bukan kata teman ni perkauman tapi dah melampau-lampua sangat.  Meluat la..heeee.  Itu belum lagi teman ceghiter pasal deme ni guna gadjet-gadjet yang dihasilkan daripada nadir bumi.    Sedor ke tidak, teman pun tak tau la.  Entah paham ke tidak deme ni pasal tu!   cessss!!!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...