Tuesday 27 November 2012

LANGKAH MAYAT KARPAL DULU KALAU BERANI LE



Hadi Awang sedia timbang cadangan kalangan bukan Islam bagi mencari jalan penyelesaian berhubung isu salun yang melarang wanita daripada mengunting rambut lelaki di Kelantan.

Teman ghase Hadi Awang dah tersedak.  Kata ada sepakat dalam Pakatan Rakyat mengenai isu Hudud PAS, tapi pasal salun rambut pun mengelabah nak selesaikan.  Teman ghase Karpal Singh gertak aje Hadi Awang, muntah hijau Hadi Awang..heeeeee

KUALA LUMPUR 27 Nov. - Kerajaan Pas Kelantan bersedia untuk mempertimbangkan cadangan semua pihak daripada kalangan bukan Islam bagi mencari jalan penyelesaian berhubung pertikaian isu salun yang melarang wanita daripada mengunting rambut lelaki di Kelantan.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata PAS memandang serius kebimbangan masyarakat bukan Islam berhubung isu tersebut di negeri pembangkang itu.

"Pas Pusat telah pun dimaklumkan oleh Kerajaan Kelantan mengenai hasrat mereka membincangkan dan mencari jalan penyelesaian terbaik mengikut konsep hak kebebasan anutan orang bukan Islam," katanya dalam kenyataan yang dibacakan oleh Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub di lobi bangunan Parlimen di sini, hari ini.

Abdul Hadi berkata Pas percaya kerajaan Kelantan tidak bermaksud untuk meluaskan pelaksanaan apa-apa peruntukan berkaitan perundangan moral Islam ke atas orang bukan Islam.

Beliau berkata ini dibuktikan dengan penggubalan Enakmen Jenayah Syariah (II)) Kelantan 1993 yang tidak terpakai ke atas orang bukan Islam.

"Dalam masa yang sama, kerajaan Kelantan juga perlu melaksanakan tanggungjawabnya atas mandat yang diberikan rakyat bagi memastikan kemurnian akhlak rakyat beragama Islam terus terpelihara.

"Sehubungan itu, bagi isu kedai gunting rambut ini Pas percaya bahawa maksud utama peraturan kecil ini adalah bagi tujuan tersebut (kemurnian akhlak rakyat beragama Islam)," katanya. - BERNAMA

Teman Kutip Dari utusan.com.my

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...