Saturday 16 March 2013

Bala Mati Pun Salah UMNO Juga, Gila Punya Pakatan


UNDI PKR hilang satu hari ini bila penyiasat persendirian, Mendiang P Balasubramaniam atau Bala, ditimpa ‘bala’ dan meninggal dalam kebalaan itu kerana diserang sakit jantung.

Baru sahaja mendiang dikeluarkan dari hospital kerana serangan jantung yang pertama 13hb lalu, sekarang sudah mati.  Sepatutnya tidak ada pihak lain yang patut dipersalahkan melainkan Pakatan, sebab depa yang duk usung kawan tu berceramah ke hulu ke hilir, tak bagi peluang langsung berehat.

Patutnya orang baru kena heart attack dibiarkan berehat beberapa hari, ini tidak pagi keluar hospital, malam dah diusung kawan tu berceramah.

Maklum sajalah, duit keluar banyak dah sponsor mendiang dan keluarga duduk di luar negara bertahun-tahun, takkan nak biar mendiang duduk diam, sudah tentulah diperah cukup-cukup kawan tu untuk kepentingan politik mereka.

Apa sekali gol terus. 

Logiknya (Bala mati sebab keletihan mengikut program Pakatan) begitulah, tapi yang buat penulis hairan ni, UMNO pulak disalahkan kerana Bala mati?  Alasan ‘kukuh’ sebab dua ke tiga hari semasa Bala ditahan di Hospital, Chegubard dalam satu ceramah kata Bala sakit kerana disihir.

Itu saja hujah, terus UMNO dikaitkankan dengan kematian Bala.  Apa punya bebal lah otak puak kera ni ya.

Yang lebih menarik, penulis sudah lihat plot ‘drama Tamil’ berhubung kematian ini akan bermula.  Ura-ura kematian Bala ini adalah konspirasi pihak tertentu dan bukan kerana serangan sakit jantung, semakin hebat diperkatakan sekarang.

Ekceli, babak pertama dah mula dah bila keluarga mendiang sudah minta diadakan post mortem, walaupun ada khabar menyebut Bala mati dipangkuan Sivarasa ketika dalam perjalanan ke Hospital Sungai Buluh setelah diserang sakit jantung.

Apa Sivarasa buat disisi mendiang sebelum kematiannya, itu adalah satu cerita lain untuk hari yang lain juga.

Babak kedua, penulis yakin, plotnya lebih kurang sama macam beberapa kematian ‘selebriti’ politik Pakatan sebelum ini – keluarga tolak keputusan post mortem dan mahukan pandangan yang lebih bebas, alasan untuk bawak pakar forensik selebiriti Pakatan, Dr. Pornthip dari Thailand dengan guna wang rakyat Selangor.

Babak ketiga, koroner, Babak ke empat, Suruhanjaya Diraja dan seterusnyalah, rasa semua orang pun tahu.

Sampai bila nak habis pun tak tau.

Apa pun rakyat diharapkan jangan termakan dengan drama terbaru yang bakal diarahkan Anwar lanjutan dari kematian Balasubramaniam ini.  Yang rakyat perlu tahu, Anwar tak akan ‘lepaskan’ Bala walaupun setelah dia mati.  Seperti disebut di atas, duit dah banyak habis menaja Bala di luar negara, pulangannya tak seberapa.

Jadi apa pun dia cakap dan ulas tentang kaitan kematian Bala dengan UMNO, kita buat tak tahu sudah.  10 askar dan polis terkorban di Lahad Datu dan Semporna, langsung tak dipedulikan Anwar, pasal takdak untung politik, selain lanun itu semua pun Anwar juga yang biaya dan jemput datang sini.

Tapi Bala ada.

Silap-silap, ABIM akan bagi anugerah keberanian ambik dari nama sahabat Nabi pada Bala, macam dia buat dengan Wan Azizah dulu lah.

Mykmu.net

1 comment:

  1. Betul tu admin...kawan tu dhlah sakit, amek kau langsung tk kasi can nak rehat.....kiap terus. Tp bagus jugak dia mati dr tanggung penderitaan mental yg tkde sudahnya kerana dipaksa menipu...Jd lepas ni sesapa yg jd sesumpah PR tu tunggu2 ajeler masa nak kena heart attack...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...