Sunday 31 March 2013

HOT NEWS : Huru-Hara Terancang PKR Pada Hari Mengundi?


Baru-baru ini kecoh diperkatakan tentang satu dokumen sulit yang dipercayai milik PKR yang mengandungi rancangan jahat parti itu untuk melakukan huru-hara dan kekecohan pada PRU ke-13 yang bakal menjelang tidak lama lagi.

Strategi kotor itu dirancang dengan teliti secara berperingkat bagi menjayakan motif khianat tersebut dan dipercayai dilakukan bagi menwujudkan suasana tidak aman di pusat-pusat mengundi di seluruh negara.

Antara pihak yang dijangka akan menjadi mangsa sasaran puak-puak pembangkang itu ialah Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) dan petugas-petugasnya yang sebelum ini dituduh dengan pelbagai persepsi buruk yang didalangi petualang Bershit, Ambiga Sreenevasan.

Diperingkat keduanya pula, PKR dikatakan merancang untuk menggunakan pasukan media mayanya untuk “menyerang” beberapa kawasan Parlimen tumpuan seperti Gombak, Lembah Pantai, Permatang Pauh, Setiawangsa, Wangsa Maju, Bagan Serai dan sebagainya.

Dipercayai bahawa tujuan rancangan itu dibuat adalah untuk mempengaruhi rakyat dan pengundi supaya marahkan SPR, sekaligus menyalahkan BN berhubung pengendalian sistem pilihanraya kali ini.


Saya tertanya-tanya, apakah pihak pembangkang tidak ada kerja lain untuk dibuat pada PRU ke-13 ini berlangsung?

Tidak bolehkah mereka dengan senang hati membiarkan proses pengundian berjalan dengan lancara tanpa sebarang kekecohan berlaku di negara ini?

Terdesak sangatkah Pakatan Haram sehingga terpaksa menggunakan cara kotor untuk mencipta fitnah jijik dan menjejaskan imej negara pada PRU kali ini?

Sebagaimana maklum, setiap kali PRU diadakan di negara ini, ramai media-media antarabangsa yang akan hadir membuat liputan. Antara mereka, dipercayai ada yang telah dijemput dan diupah Anwar untuk melaporkan berita yang mampu menjejaskan kreadibiliti sistem pilihanraya di Malaysia.

Biasalah, kalau tidak busuk hati, bukan Anwar namanya. Sudah tentu pelbagai helah dan strategi jahat yang dilakukan bagi memberikan bahan kepada media-media tersebut untuk menjejaskan imej negara kita…

Beberapa permintaan Bershit sebelum ini telah diumumkan akan dilaksanakan oleh SPR pada PRU kali ini. Jadi, saya yakin bahawa kumpulan pencetus huru-hara itu tidak punya sebab untuk memprotes atau membuat kacau pada PRU ke-13 ini.

Oleh itu, sekiranya kumpulan Bershit yang kotor itu berani membuat kekecohan di pusat-pusat mengundi nanti, kita perlu tahu bahawa ada yang tidak kena dengan kumpulan tersebut. Mungkin mereka diupah untuk menjayakan pelan jahat PKR tersebut.

Tak tahulah sama ada Bershit sedia untuk dipergunakan oleh Anwar dan konco-konconya atau tidak kali ini. Namun dari pemerhatian saya, berkemungkinan besar mereka akan “dikeldaikan” sekali lagi oleh puak-puak pembangkang itu.

Begitulah sifat yang ada pada Anwar dan kepimpinan pembangkang. Huru-hara dan kekecohan menjadi sesuatu yang “wajib” untuk mereka lakukan. Dan kali ini, “target” mereka adalah untuk menghuru-harakan PRU ke-13.

Saya yakin, tindakan kotor tersebut dirancang kerana pembangkang tidak yakin untuk menang pada PRU kali ini dan mereka tidak mahu melihat Anwar “pencen” awal serta bertukar karier menjadi “cikgu” selepas PRU.

Mungkin kerana itulah mereka bermati-matian untuk menyelamatkan “pemimpin anugerah syaitan” itu dari kalah dan dimalukan begitu saja.

Persoalannya, apakah kita rakyat Malaysia akan terpengaruh dengan rancangan tidak bermoral puak-puak pembangkang ini? Cukuplah ketua mereka saja yang tidak bermoral, takkanlah kita nak ikut jejak langkahnya dan merendahkan moral kita pula, kan?

Bagaimana cara untuk mengelak dari terperangkap dengan permainan busuk pembangkang ini? Senang saja, undi BN dan lupakan yang lain, kan? Bukankah mudah…

Mykmu.net

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...