Saturday 1 December 2012

PANAS! JUTAWAN JADI MUFLIS SEBAB GAMBAR BOGEL



Ini lagi soghang ceghordik buah pelio!hehehe..Gatai sangat bagi gambo bogel kat oghang.  kan ke dah kena ugut sampai habis duit simpanan dan perniagaan.  RM5 juta tu weh!  Kalau sedekah atau derma kat Palestin dapat juga pahala.  Kan ke lebih baik..Itu la oghang perempuan, cepat sangat percaya pada lelaki walaupun tak kenal.  Apa la nak jadi..(teringat pulak lagu S.M Salim).heeee

KUALA LUMPUR: Seorang usahawan wanita kerugian lebih RM5 juta manakala empayar perniagaan miliknya turut merudum selepas termakan tipu daya seorang kasanova Internet dengan menyerahkan enam gambar bogelnya kepada lelaki dipercayai warga Afrika itu sebelum dia diugut dan dipaksa menyerahkan wang berulang kali sehingga bankrap.

Keterlanjuran ibu tunggal yang berusia 40-an itu menyebabkan dia diperas ugut lelaki terbabit yang mahu mengedarkan gambar berkenaan di Internet jika dia enggan menyerahkan wang setiap kali diminta.

Akibatnya, semua wang dan harta mangsa dikikis dan ibu kepada seorang anak remaja itu kini terpaksa pulang ke kampung dan melakukan kerja di kebun untuk menyara hidupnya.

Lebih menyedihkan, mangsa rugi besar dan seluruh hidupnya terjejas selepas dua bulan berkenalan dengan suspek melalui Internet, tanpa sekali pun bersua muka.

Mendedahkan perkara itu, Ketua Unit Siasatan Jabatan Siber Bukit Aman, Superintendan Victor Sanjos berkata, kes membabitkan usahawan wanita itu menjadikan dia mangsa sindiket penipuan Internet oleh lelaki Afrika mengalami kerugian paling besar.

Teman Kutip Dari Harian Metro

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...